accessability icon login icon playCarousel icon stopCarousel icon
  1. ראשי
  2. תערוכות
  3. לורה ורכובסקי | תחייה

לורה ורכובסקי | תחייה

הצג תערוכה

פתיחת התערוכה: יום חמישי, 10 במאי 2018 בשעה 20:00

-

אני "מציירת" בעור...

את האהבה והמשיכה שלי ליופי תמיד רציתי לחלוק עם אחרים. אין זה פלא שאותו היופי מצא את דרכו אל האמנות שלי כבר מילדות. החל מהציור הקלאסי שלמדתי ודרך חיפושים, ניסיונות וניסויים שבמהלכם גיליתי את העור, והוא הפך בעשר השנים האחרונות לחומר המועדף והאהוב עליי. כיום אני "מציירת" בעור וזמש ובמקום מכחול מחזיקה בידי מספרי מניקור.

טכניקת העבודה בעור ,הנקראת "leather intarsia", הינה טכניקה עתיקה ונשכחת של חיבור העור במוזאיקה ושימשה אז להכנת פריטים דקורטיביים בלבד. לא היה לי היכן ללמוד את הטכניקה הזו  ונאלצתי אם כן, ללמוד ולפתח את הטכניקה באופן עצמאי, להתאים אותה לזמנים ולטכנולוגיה עכשווית ולדרישות היצירה שלי.

העור מבחינתי אינו רק חומר גלם, הטקסטורה והצבע העז. ההרגשה הקסומה של חמימות ואינטימיות ומשיכה מסתורית עד כדי רצון לגעת בו, הופכים אותו לשחקן מרכזי בעל נוכחות עצמאית ועוצמתית.  יש דו שיח תמידי ביני ובין העור ולפעמים הוא זה שמכוון ומכתיב את הקומפוזיציה ואף הנושא. פלסטיות, גמישות הקו, צורות חושניות, עגולות מתוחות ומעוותות, שהיו תמיד נטיות לבי, מוצאות את ביטויין כאן בשלמות עם העור הדורש צורות אלו. 

כיום, העבודה שלי סובבת בשני עולמות:
באחד -  אין עצב, אין פוליטיקה או דרמה, הנושאים המובילים הם שמחה, אסתטיקה, אהבת הדברים המקיפים אותי, דומם ובעלי חיים, הגוף האנושי, הטבע, אבסטרקט, סדרה בנושא יהודי.
   
בעולם השני - אני נותנת כבוד לקלאסיקה ולאמנים האהובים עליי וזהו בעצם עוד נדבך ב"תחיה". זוהי סדרה של יצירות  ידועות שאני מגישה בטכניקה וחומר השונה כל כך מהמקור, שמאפשר מבט חדש על יופי שמעט נשכח מאיתנו.   

אני מאמינה כי לאמנות הדקורטיבית החזותית יש כוח רב השפעה, בעיני לפעמים אפילו יותר מכוחן של מילים. הכוח להזכיר, להתגעגע, לשמוח, להתרכך, להתקרב זה לזה. התחיה מבחינתי אינה רק של הטכניקה העתיקה ושל החומר שמקבל חיים שניים, זוהי גם  התחיה שלי. 

 לורה  ורכובסקי