accessability icon login icon playCarousel icon stopCarousel icon
  1. ראשי
  2. תערוכות
  3. דר' אברהם פישר | רבדים באור וצבע

דר' אברהם פישר | רבדים באור וצבע

הצג תערוכה

פתיחת התערוכה: יום חמישי, 31 באוגוסט 2017 בשעה 20:00

-
 

רבדים באור וצבע                                    

דר' אברהם פישר; צייר ומדען

אוצר התערוכה: קובי כרמי

אברהם פישר הוא בעל תואר דוקטור לכימיה רפואית מאוניברסיטת תל אביב ומחקריו מוקדשים למציאת טיפולים חדשניים למחלת אלצהמייר. האמנות של אברהם פישר כביטוי לאני  היא מאפיין  מרכזי נוסף של עשייה ויצירתיות;  אברהם מוצא בציור בטוי לשיח אותו רוצה הוא לנהל עם העולם סביבו. אברהם החל לצייר מגיל צעיר  מאד ולמד את עקרונות הציור והטכניקות  השונות במשך ארבע שנים רצופות אצל הצייר חמי גל, נהריה. בנוסף למד אברהם ציור במספר רב של סדנאות, בין היתר אצל רפי לביא.

בשנים האחרונות הציור מעסיק אותו יותר ויותר ואנחנו רואים שפע של יצירות העוסקות בכל הנושאים באמנות. התערוכה במונטיפיורי עוסקת  בעיקר בנוף, דיוקנאות, דמויות, עירום; כאשר בחלקם משובצים גם בעלי חיים. אהבתו של אברהם נתונה לים המשמש כמושא למספר ציורים המוצגים בתערוכה; אנשים על החוף, דייגים, כאשר הדמויות מהוות את המרכז והים ברקע.

 אברהם סיגל לעצמו סיגנון מקורי שניתן להגדירו כ"אמנות מולקולרית" באנלוגיה למטבח המולקולרי, שבו הוא מניח בסוגים שונים של סכיני ציירים את  צבעי השמן על הפלטה ועל הבד ישר מהשפופרת, כאשר הציור נראה כמעשה פסיפס או שזירה של שטחי קיר. סגנונו מזכיר את ציורי ואן-גוך שכמעט פיסל בצבע.  הציור של אברהם הוא תבליטי (IMPASTO), מלא בהנחות שפכטל סוערות ורוטטות על הבד המזכירות במשהו את השמוש של מונה בהנחות קצרות של צבע על הבד. הציורים שלו מלאים שמחת חיים ובשלוב עם הספונטניות הקורנת מהבדים יחד עם הצבעוניות והאור הישראלי שאותו הוא כל כך אוהב. אלה משלבים קומפוזיציות שאותן יש לראות מרחוק, כמי שעומד מול ציור אימפרסיוניסטי ורק ממרחק מתבררת לנו מלא העוצמה של הציור.

בתערוכה זו מוצגים רישומי העירום הנפלאים של אברהם שהוא רושם בסדנת עירום.  בקווים בודדים הוא מצליח לתפוס את אופיו של המודל. אברהם רושם במשך כ-20 דקות כל מודל ובסטודיו מסיים את היצירות; חלקן משמש כבסיס לציורי העירום שלו : למשל בקומפוזיציה "שלוש הגרציות"  המורכבות  מרישומים של מודליות שונות.

בתערוכה מוצגים גם מספר נופים אשר נוטים להפשטה ובהם מתחוללת סערת רגשות אשר מועברת דרך הנחות הצבע. הדמויות ביצירתו נראות כמנותקות מסביבתן ומהרקע ומשדרות שלווה לעומת הסערה מסביב.

קובי כרמי

 

השכלה רלוונטית:

מדען:Ph.D. , כימיה תרופתית; M.Sc. , כימיה אורגנית; ,B.Sc. כימיה

צייר ואוצר: מצייר למעלה מ- 55 שנה. לימודי ציור במסגרות פרטיות ובסדנאות אמנות. חבר באגודת הציירים של חולון; לימודי אוצרות בגלריה שורשים.

תערוכות יחיד:

1967 –האוניברסיטה העברית בירושלים

2008 –גלריה עמליה ארבל בתל אביב, תערוכה רטרוספקטיבית של 40 שנות ציור

2008- משכן לאמנות "בית מאירוב", חולון

2011- גלריה שורשים, תל אביב

2014- גלריה תירוש, הרצליה

2017 גלריה מונטיפיורי, תל אביב