accessability icon login icon playCarousel icon stopCarousel icon
  1. ראשי
  2. תערוכות
  3. רותי סגל | קצת אחרת

רותי סגל | קצת אחרת

הצג תערוכה

פתיחת התערוכה: יום חמישי, 15 בדצמבר 2016 בשעה 20:00

-

רותי סגל - קצת אחרת

 " היצירה עבורי, היא תהליך של התמודדות בין המתרחש במוחי ובין אוסף כתמי הצבע והקווים המרקדים והמרצדים על הבד, בשמן או באקוורל, כשהיד והמכחול הם רק אמצעי. לעיתים הציור הוא ביטוי לחוויה של הווה מסוים המתרחש בזמן אמיתי, אך ישנן יצירות המצפות זמן רב להגשמתן..."

 

זו תערוכה שנייה לרותי סגל בגלריה מונטיפיורי והיא מהווה המשך ישיר לתערוכתה הקודמת ומשלבת תקופות שונות של יצירה.

סגל ממשיכה לעסוק בעיקר בנוף מקומי, המאופיין בצבעוניות ארץ-ישראלית, נוף בו יופיע בדרך קבע העץ כמוטיב חוזר. העץ, שורשיו נטועים עמוק באדמה האהובה עליה, ענפיו נעים ברוח והוא איננו נינוח. תמיד מצוי בסערה, ברוח - והרוח היא פראית, היא רוח האדם. בצבעים עשירים היא מתארת את מרחבי הנופים האהובים עליה. באופן אקספרסיבי ומלא חיים, כיאה לאישה בעלת תשוקה לחיים.
בשונה מן התערוכה הקודמת, תערוכה זו כוללת גם ציורי טבע דומם שצוירו דווקא בתקופה מוקדמת יותר. בדומה לציורי הנוף של סגל, הם אינם מתיימרים לתאר טבע דומם מדויק וריאליסטי. זהו ציור אקספרסיבי המאופיין במשיכות מכחול מהירות וקווי מתאר עבים. את האובייקטים הפיגורטיביים היא מפשטת ויוצרת משטחי צבע לבנים מלווים בצבעי היסוד, וכך יוצרת ניגודיות צבעונית חזקה. הרקע נותר עלום וכהה. גם כאן יש תחושת אי שקט וסערה. הקומפוזיציה דחוסה ודומה כי החפץ המתואר, בדיוק כמו העץ בנוף, שברירי ומט ליפול.

סגל מביעה את עולמה הפנימי בציור, מנעד רגשות הבא לידי ביטוי על גבי הבד על ידי מכחול וצבע. כל ציור הוא פיסה מסיפור חייה.

גלית הזלקורן